dinsdag 4 november 2014

crochet * vervolg paard

JETjesweek...

Afgelopen zondag is mijn zusje bevallen van schattige lieve kleine Jet!
Ik ben helemaal in love!!!

Maar daarom komt het er weer niet van om het paard helemaal af te maken.
Het borduren op de medaille moet nog gebeuren en
dat gaat deze week even niet lukken ivm Jetjeweek.
Het is zo heerlijk dat mijn zusje bij me om de hoek woont...
elke keer kan ik even binnenwippen!
En wat maken...maar daarover meer in vervolgberichtjes deze week!

Maar nu eerst het paard!
Hier (klik) is de uitleg te vinden van het paard.

Oren:
Voor de oren knip je 2 lapjes van 10 cm x 8 cm
van de stof die je voor het hoofd gebruikte.
En twee lapjes van dezelfde maat van een ander stofje.
Knip aan de bovenkant de hoeken rond af...

 Leg de goede kanten op elkaar van twee verschillende stofjes
en vouw de onderkanten dubbel.
Naai de zijkanten en bovenkant dicht.
 Draai de stof met de goede kant naar buiten en naai de onderkant dicht.
Bevestig het oor met naald en draad aan het hoofd vast.
(de onderkant iets naar elkaar toe gevouwen)
 Medaille:
t1: haak 6 vasten tot een cirkel
t2: haak in elke vaste 2 vasten (12)
t3: haak in elke 2e vaste 2 vasten
t4-7: haak in elke 3e vaste 2 vasten
t8: andere kleur, haak in elke vaste 1 vaste
t9: andere kleur, haak in elke vaste 1 vaste
t10: haak 2 vasten, 3 lossen, 2 vasten, 3 lossen en zo verder
Borduur de naam en nr1 in het midden
Bevestig een leuk lint aan de onderkant en maak de medaille vast aan het hoofd


Mocht je hem maken...zou je mij dan een foto willen sturen?
Dan plaats ik die een keer op mijn blog.
-XXX-

Geen opmerkingen:

Een reactie posten