donderdag 14 mei 2015

crochet * sterdeken

De afwerking...

De sterdeken liet ik hier (klik) al zien met het patroon.
Maar de achterkant zagen jullie niet ;-)
 
Al die draadjes wegwerken
(ondanks dat ik er al veel mee haakte),
ik schoof het lekker voor me uit.
 
Totdat ik merkte dat de randen wat op gingen krullen...
en ik het blauwe fleeceplaid met witte sterren tegenkwam bij de Wibra.
 
Ik haakte de rand nog een keer maar nu met 3 keer minderen bij elke hoek.
De eerste toer rood alleen in de achterste lus van de steek haken.
 
Het fleeceplaid eerst een keer wassen ivm krimpen.
Daarna op de deken leggen en met naald en draad heen en weer stikken.
Ik deed het met rood draad door de laatste rode toer van de rand heen.
Het is even een klusje maar het resultaat is mooi, lekker warm
(waar hij voor bedoeld was in de winter)
en het scheelt heel veel draadjes wegwerken!!!
 Fijne dag!!!

 
 

 

 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten